MIKova pot
Zgodba o viziji, pogumu in uspehu
Popotovanje skozi 30 let ustvarjanja zgodbe enega največjih slovenskih proizvajalcev stavbnega pohištva, MIK Celje.
Popotovanje skozi 30 let ustvarjanja zgodbe enega največjih slovenskih proizvajalcev stavbnega pohištva, MIK Celje.
Zgodba o podjetju MIK Celje se je začela ob koncu 80-ih let, ko se je perspektiven in ambiciozen študent arhitekture, Franci Pliberšek, začel spogledovati s podjetništvom in ob svoji uspešni študijski poti odprl popoldansko obrt z izdelavo in prodajo parketa ter ladijskega poda. Leta 1990 je svojo popoldansko obrt nadgradil v samostojno podjetje, ki je razširilo svojo dejavnost v uvažanje in prodajo letvic in drugega materiala za uokvirjanje slik. Začetki podjetja MIK Celje tako segajo na domače dvorišče v celjskih Gajih. Mama Marija je v družinski hiši, kjer je Pliberšek odraščal, sinu odstopila garažo, v kateri je lahko s svojim tedanjim dekletom, zdaj dolgoletno soprogo Adrijano, in nekaj prijatelji začel udejanjati svoje podjetniške sanje.
Prvo pisarno, delavnico in skladišče je Pliberšek postavil v garaži domače hiše, ki mu jo je odstopila mama Marija.
Zgodba o MIKu se je začela rojevati v domači hiši Francija Pliberška v celjskih Gajih.
Z razvojem posla z materiali za uokvirjanje slik, so se začele vrstiti tudi prve sejemske predstavitve. Prvič se je MIK predstavil na Mednarodnem obrtnem sejmu Celje leta 1992, na katerem smo od takrat dalje vsako leto prisotni kot eden večjih in tradicionalnih razstavljavcev.
Posel je v času tranzicije, ko so se ustanavljala tudi druga številna manjša podjetja, ki so se ukvarjala z uokvirjanjem slik, začel kmalu cveteti in MIK je postal eden vodilnih in kasneje tudi največji distributer materialov za uokvirjanje slik v samostojni Sloveniji. V samo 3 letih poslovanja, med leti 91 in 93, si je ustvaril bazo 200 stalnih strank, med katerimi so bili najbolj cenjeni slovenski uokvirjevalci in galeristi. Tako so ambicije in izostren poslovni čut Francija Pliberška gnali naprej.
Z razvojem posla z materiali za uokvirjanje slik, so se začele vrstiti tudi prve sejemske predstavitve. MIK ostaja zvest sejemskim predstavitvam na Mednarodnem obrtnem sejmu Celje že skoraj 30 let.
Kmalu je za številne slovenske proizvajalce oken začel uvažati stroje za izdelavo oken in tako je zaradi dobro vzpostavljenih kontaktov v tujini, svojemu znancu, obljubil, da mu bo uvozil prvo proizvodno linijo za izdelavo oken v Sloveniji. Takrat je Franci Pliberšek, ki je, kljub mladosti, že imel kar nekaj poslovnih izkušenj, vedel, da gre za velik posel, ki se ne more zgoditi čez noč.
Prva proizvodnja PVC oken MIK v prostorih CE Plast.
Po nekaj tednih intenzivnega dela, mu je le uspelo pripeljati obljubljeno linijo v Slovenijo. V vmesnem času pa se je zgodilo nepričakovano, podjetje znanca, za katerega je kupil in uvozil linijo za proizvodnjo oken, je v tem času propadlo. Franci Pliberšek je tako ostal sam, z visokim finančnim dolgom in linijo za proizvodnjo oken, s katero ni vedel kaj bi. O tej zgodbi direktor MIK Celje pove: »To je bil primeren trenutek za dvom in primerna prelomnica ob kateri bi se lahko ustavil. A, jaz ne verjamem v naključja. In verjamem v to, da se v vsaki stvari skriva neko sporočilo. Če imaš dobre namene, je zagotovo vsako sporočilo pozitivno.« (citat iz knjige Vsemogočni v ogledalu, ki jo je Franci Pliberšek izdal z Matejo Zorko Pavšar). Ravno v tistem času je kupil industrijsko halo propadlega celjskega podjetja in ko je stal pred linijo za izdelavo oken, ki je ni uspel prodati dogovorjenemu naročniku, si je rekel, da bo poskusil z izdelavo oken, četudi brez vsakršnega znanja. Prva okna je Franci Pliberšek začel izdelovati s soprogo Adrijano in zvestimi sodelavci na 600 m2, kmalu se je proizvodnja razširila na 1.700 m2.
CE Plast v Celju
Od leta 1998, ko je MIK Celje začel s proizvodnjo PVC oken, je podjetje prešlo v obdobje hitre rasti. MIKova okna so se do leta 2003 prodajala preko trgovca Merkur, s to potezo pa je rastel tudi promet in z njim dobiček, ki ga je podjetje vlagalo v strokovnost, znanje in razvoj ter kadrovsko nadgradnjo podjetja. Iz sprva treh sodelavcev, ki so začeli pot MIKa v Pliberškovi domači garaži je podjetje MIK ob kocu 90-ih let že štelo 30 zaposlenih. Proizvodno linijo so leta 2000 nadgradili v računalniško vodeno, ki je bila ena prvih v Evropi. V neposredni bližini domače hiše, kjer je Franci Pliberšek naredil svoje prve korake v podjetništvu, pa je MIK zgradili novo poslovno stavbo in v njej odprl prvi razstavni salon in galerijo MIK, v kateri so v sklopu dejavnosti uvažanja materialov za uokvirjanje slik, dali prostor številnim razstavam slovenskih likovnih umetnikov.
Ko je bilo slovensko tržišče temeljito preizkušeno skozi prodajno mrežo Merkur, pa je MIK v letih med 2004 in 2008 začel širiti lastno maloprodajno mrežo iz rodnega Celja v vse slovenske regije. Temu so sledile otvoritve razstavnih salonov v Mariboru, Ljubljani, Izoli, Murski Soboti in Novi Gorici in na zadnje tudi v Kranju in Novem mestu. Z odpiranjem salonov po vsej Sloveniji, se je MIK približal prav vsem Slovencem, ki so MIK začeli prepoznavati in ceniti kot kakovostnega proizvajalca stavbnega pohištva.
Kot pravi direktor in ustanovitelj MIK Celje, Franci Pliberšek: »Za uspešno podjetje ni dovolj le en pogled, temveč skupek sposobnih posameznikov, ki imajo različne izkušnje in poglede kako pristopiti k neki stvari.« Spomladi 2007 je MIK začel graditi nov upravni in proizvodni objekt v Vojniku, ki so ga zgradili v bliskovitih šestih mesecih. Ko se je podjetje septembra 2007 preselilo na novo lokacijo v Vojniku, se je število zaposlenih povzpelo na blizu 120 in do konca leta 2010 na več kot 190 zaposlenih in še 110 pogodbenih monterjev. V letih, ki so sledila na novi lokaciji v Vojniku, so proizvodnji PVC oken dodali še proizvodnjo in prodajo ALU in lesenega stavbnega pohištva, prezračevanih fasad, razvoj in vgradnjo celovitih zasteklitvenih projektnih rešitev, vhodnih in požarnih vrat ter razvoj in proizvodnjo lokalnih prezračevalnih sistemov MIKrovent.
Hkrati smo se v MIK Celje usmerili tudi v znanstveno – razvojno dejavnost z odprtjem inštituta dr. Petra Novaka in testne komore, ki je edinstvena med slovenskimi proizvajalci stavbnega pohištva. V komori s simulacijo različnih klimatskih pogojev testirajo elemente stavbnega pohištva, ki jih proizvajajo, in lokalni prezračevalni sistem MIKrovent. Vse z namenom razvijanja in proizvodnje najbolj naprednih, izolativnih in energijsko učinkovitih elementov stavbnega pohištva in lokalnega prezračevanja. Tako je MIK Celje svojo dejavnost proizvodnje stavbnega pohištva nadgradil s krovno filozofijo pod sloganom »Izboljšujemo kakovost bivanja«.